Saturday, May 5, 2012

Perbezaan Samsung Galaxy S3, HTC One X, iPhone 4s

Genius!!

Secara rambang kita boleh lihat, Samsung Galaxy S3 tidak banyak bezanya dari generasi Galaxy sebelumnya. Skrin yang lebih besar di mana Galaxy S2 mempunyai skrin 4.3 inci Super AMOLED Plus sementara Galaxy S3 mempunyai skrin 4.8 inci Super AMOLED HD, Android Ice Cream Sandwich (ICS), bateri dengan kapasiti 2100mAH dan juga dilengkapi dengan teknologi NFC. Seperkara lagi, kamera yang super pantas boleh menangkap 20 gambar sesaat menjadi flagship untuk Galaxy S3. Teknologi ini juga telah diperkenalkan di HTC One X di mana boleh mengambil satu gambar hanya dalam masa 0.7 saat. Ciri continous burst mode inilah yang saya inginkan di dalam smartphone, EOS 600D dengan D3000 pun kalah.

Antara ciri Galaxy S3 baru yang diperkenalkan ialah mempunyai built-in face tracking dengan voice control dipanggil S-voice sama seperti teknologi Siri yang digunakan oleh iPhone 4s. Wireless charging kit turut disediakan bagi menunjukkan perbezaan dengan pembangun smartphone yang lain. 



Things should be made as simple as possible, but not any simpler.
Comments
3 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

3 Komen Yang Awesome:

Kuronofu91 said...

Teringin nak beli Samsung Galaxy...tp xda duit...huhuhuh

Akram said...

@Kuronofu91: HTC One V pun dah ok dalam bajet RM1000 ke bawah. Leh try ICS nanti.

Sizzling LEO said...

As you probably know the latest big deal smartphone out of the Samsung camp is the Samsung Galaxy S3, but the HTC One X, another high end Android Ice Cream Sandwich smartphone is out there, so can the Galaxy S3 steal all the thunder from its rival the HTC One X?


Business Mobile Phone Contracts

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda kawan-kawan.
Maaf kalau tak sempat balas komen-komen korang semua.
Kunjungan anda akan dibalas oleh saya :-)

Jangan lupe like page kami di facebook. Awesome Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...