Sunday, September 5, 2010

Kutuk Pembakaran Quran Terang-terangan

            Sebuah gereja di Gainesville, Florida merancang satu "Hari Pembakaran Quran Antarabangsa" pada 11 September ni untuk memperingati mangsa-mangsa serangan 9/11 pada hari itu. Klik untuk berita penuh>>>A/B

            Apa semua ni?? Tiada perasaan menghormati agama lain langsung!  Dah terang-terangan yang peristiwa 9/11 tiada bukti siapa yang melakukannya.  Maybe ni salah satu agenda Yahudi Zionis yang berpakat dengan golongan anti-muslim untuk mengapikan umat Islam di seluruh dunia.

           Tak cukup dengan tu, satu group facebook telah didaftarkan untuk menambahkan lagi api kemarahan umat islam. Korang tengok je la seramai 8000 orang telah ‘ like this’ dan semakin bertambah setiap hari.  Full of hatred right ? Kumpulan ni kononnya mengutuk Islam itu pengganas tapi diorang sendiri tak sedar yang diorang dipimpin oleh satu pakatan yang memesongkan ajaran agama masing-masing. Takde lain, ni semua kerja Yahudi Zionis dengan pergerakan freemason.

Klik gambar untuk link


           Perancangan oleh pihak gereja  di Florida ni juga mencetuskan api kemarahan di Universiti Al-Azhar dan mengutuk ia sebagai diskriminasi. Bukat setakat tu je, jeneral askar Amerika di Afghanistan sendiri mengutuk dengan mengatakan  perbuatan pihak gereja itu akan menambahkan risiko askar Amerika di Afghanistan, Palestin dan Iran.

         Akhir sekali, kita sebagai umat Islam tidak terasa tercabar atau marah ke dengan perbuatan diorang ni? Setidak-tidaknya, kita sebagai umat Islam perlu ada perasaan geram dalam hati. Make sure korang semua berdoa dalam solat supaya Allah S.W.T melindungi qalamullah dari dibakar secara terang-terangan oleh pihak yang tak bertanggung-jawab.

PS: Baru abis tengok The Arrival dan Phase 3.....
Comments
3 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

3 Komen Yang Awesome:

Nur Hawa Mohd Zin said...

ada dengar malam tadi kat berita....

Saddan Juhari said...

teruk siot..dalam sejarah dunia islam x pernah membakar kitab2 agama2 lain..

mira_nas said...

astaghfirullah.. tahukah mereka sebenarnya mencabar Allah..??

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda kawan-kawan.
Maaf kalau tak sempat balas komen-komen korang semua.
Kunjungan anda akan dibalas oleh saya :-)

Jangan lupe like page kami di facebook. Awesome Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...